Wooden walls gone wrong? Bottennapp - eller urläcker trend??

Found these pics over at Swedish Elle's website. I usually love everything they do, but here I'm lost! To be frank - I was really turned off by these walls. What do you think? Would you dress your living room or bedroom walls like this, with new, untreated boards? Am I over reacting? Love to hear what you think. 

Elle interiör är en favorit. Men när jag surfade in på deras hemsida hittade jag detta reportage kallat Skandinavisk Folklore 2011, och blev bekymrad. 

Ni vet ju att jag älskar trä. Men det är nog så att jag föredrar när obehandlat trä har fått en viss patina. Är det bara jag som tycker att dessa obehandlade, gulaktiga väggskivor är otroligt fula? Lite för mycket byggarbetsplats för att kännas hemtrevligt.... eller snyggt! 

Vad tycker du? Skulle du spika upp liknande obehandlade byggskivor på väggen och känna dig trendig? Vill jättegärna höra vad du tycker. Särskilt om du inte tycker som jag. 

Information om prylarna hittar du på Elle Interiörs hemsida. Artikel av Tina Hellberg. Foto: Per Ranung.
.................
Check out my other blog Creative Living here.