När surfar DU runt bland inredningsbloggarna?


Jag sitter här vid mitt 11-fika och läser mina favoritbloggar. Det är oftast på förmiddagen, vid fikat, som jag har tid och ro att inspireras av andra. Idag skriver många svenska inredningsbloggare entusiastiskt om bloggträffen i Göteborg i helgen. Låter som en fullträff!
När jag surfar runt så här, slår det mig - hur gör du?
  • När har du tid att surfa runt bland inredningsbloggarna?
  • Vad letar du efter?
  • Vad läser du helst om?
  • Vad är viktigast: texten eller bilderna?
Skriv gärna en kommentar och berätta. Så surfar jag vidare så länge...
Bilderna? Dom föreställer tekoppsvärmare från etsy.com, en underbar idé som inte är särskilt svår för den händige att göra själv, eller hur?

-------------------------------
Snabblänkar till årets inredningsprogram på TV:
Bygglov | Room Service | Simon & Thomas | Sommar med Ernst | Äntligen Hemma

5 comments:

  1. Det här är saker jag också funderat lite på, så jag skall ta mig tid att svara så bra som möjligt!

    - När har du tid att surfa runt bland inredningsbloggarna?

    Eftersom jag pluggar alt jobbar hemma kan jag läsa dem i princip vilken tid som helst.

    - Vad letar du efter?

    Jag vill se roliga och smarta saker när jag läser bloggar, och saker som är gjorda med händerna utifrån fantastiska idéer. Likaså inspirerande bilder.

    - Vad läser du helst om?

    Se svaret ovan! Annars är det lätt att säga vad jag inte vill läsa om. Det är "nyheter inom design". Det är enkelt att se när ett visst företag skickat ut pressmaterial, för det syns i väldigt många bloggar samtidigt och det känns väldigt ointressant för mig.

    - Vad är viktigast: texten eller bilderna?

    Jag bevakar över 400 bloggar. När jag scrollar i RSS-läsaren är det bilderna jag ser först och främst. Bilderna är a och o för mig, och jag skulle själv aldrig kunna skriva ett blogginlägg utan minst en bild. Det visuella är otroligt viktigt.

    Något som jag tycker att dåligt är dock att många bloggare inte skriver ut var de tagit bilderna ifrån, om de inte är deras egna. Att för det första ta någon annans bilder är inte ens helt lagligt, och att sen inte skriva ut och länka till källan är riktigt dåligt.

    ReplyDelete
  2. Mina arbetsdagar ser väldigt olika ut så jag läser alla mina favorit bloggar på väldigt skilda tider på dygnet. Men mest blir nog ändå på kvällen.

    Jag letar efter inspiration då jag arbetar inom inredningsbranchen. Det är även spännande att se bilder från bloggarens hem.

    Jag tar gärna emot tips på nya produkter eller trender. Jag tycker nog bäst om att se bilder från vackra och spännande hem från hela världen.

    En blandning av intressant läsning och fina bilder är det bästa!

    Ha en bra dag! //Josefine- At home

    ReplyDelete
  3. Jag gillar personliga bloggar, inte bara copy-paste från interiörmedia.
    En bra text väger upp en dålig bild. Men bäst trivs jag med bra bilder som förmedlar en stämning och som inspirerar till ett trevligare, mer kreativt liv. Med massa lust och lek!
    Lånade bilder MÅSTE länka till källan menar jag.
    Personligen använder jag bara egna bilder.
    Är hemma om dagen så kan surfa när jag vill.

    ReplyDelete
  4. De dagar jag arbetar hinner jag inte med så mycket men jag försöker titta lite snabbt på morgonen innan jobbet annars blir det på kvällen. När jag är ledig blir det lite då och då över hela dagen.

    Snygga föremål, fantastiska inredningar, spännande prylar.

    Jämförelser, diskussioner, tankar och analyser om föremål och inredningar.

    Bilderna är viktigast, de talar direkt till ögat, sedan kommer texten.

    ReplyDelete
  5. Jag tittar mest på kvällen när jag kommer hem och på helgen, annars är jag på jobbet.

    Helst vill jag se bilder ifrån andras hem, speciellt om det gäller renoveringar då vill jag se före och efterbilder. Lite nyheter inom inredningsvärlden är också kul att se.

    Bilden är viktigast. Ibland om inlägget är utan bild så läser jag inte texten helt enkelt. Bilden lockar till läsning.

    Kram /iris

    ReplyDelete