Feng Shui BUDDHA in my Garden

Bloggkollegan Linda med bloggen Living Like Linda, har utmanat oss att visa upp våra buddhafigurer hemma.

Min Buddha står i trädgården - på en plats som omsorgsfullt valts ut av Gunilla Nordin, som är en av Sveriges få klassiska Feng Shui mästare. Placeringen gjordes i anslutning till en grundkurs i feng shui, som vi hade i min ateljé för några år sedan. Efter mycket räknande och med hjälp av den speciella feng shui kompassen, blev min knubbis till Buddha placerad så att han vänder sig med exakt rätt vinkel mot min entrédörr. Där sitter han nu och ler under äppleträdet, bland de växter som spirar ur januarisnön, och bringar god hälsa, lycka och välgång.


Ställ honom skyddat, sa Gunilla. Och inget halshugget Buddha-huvud, tack. Jag skaffade en hel figur, som fick en stor, rund laserad lerkruka (som jag lagt på sidan) som skydd mot väder och vind.

-------------------------------
Snabblänkar till årets inredningsprogram på TV:
Bygglov | Room Service | Sommar med Ernst | Äntligen Hemma