Lördagens bloggtips: Dottie Angel Blog of the Week

Jag surfar gärna utomlands för att hämta inspiration i bloggvärlden. Där hittar jag sådant, som ligger nära mig själv. Eller HELT annorlunda idéer, som utmanar mitt tänkande & min idévärld. Och kanske din?

Låt mig rekommendera ett besök hos bloggen Dottie Angel. Tif Fussel heter tjejen bakom bloggen. Hon kommer ursprungligen från Storbritannien, men bor nu i Canada. Här samlar och återbrukar hon gamla textilier, föremål och vardagliga ting från vår samtid. Allt får ett färgstarkt, lekfullt och alldeles underbart nytt utseende, när hon är färdig. Nu arbetar hon dessutom på en bok sprängfylld med projekt OCH leder workshops för hugade kreatörer.


Collaget visar prov på hennes sprudlande kreativitet:
lampskärmar, girlanger, flaskvärmare, gardiner, kuddar, stolsdynor med mera


-------------------------------
Snabblänkar till årets inredningsprogram på TV:
Bygglov | Room Service | Sommar med Ernst | Äntligen Hemma