Mitt badrum - nästan...

Magdalena frågade i en kommentar till förra inlägget, hur mitt badrum ser ut. Sorgligt, är det korta svaret. Tills den planerade upprustningen genomförts, har jag valt att leka lite med sådant jag redan har. Förutom badkaret, som är nytt:

Mitt badrum - just nu. När jag gör detta collage inser jag att det är lite knäppt med så många gammalmodiga prylar i ett badrum från 1992! Jag får skylla på tassbadkaret från GAT som slagit an tonen. Badkaret är verkligen ett toppenköp: levereras med postens bil till dörren, lätt att sätta ihop (fötterna och avloppsslangen skall monteras på plats), förvånansvärt lättviktigt (utan vatten), kan flyttas runt (mitt står just nu på snedden i badrummet, så jag kan titta ut genom fönstret när jag badar). I hörnet bakom karet: en jättestor benjaminfikus i en limefärgad plastbalja. Det känns som om jag ligger under en palm, när jag badar... På den ärvda byrån, en tredelad spegel och massor med ljusstakar och annat smått och gott. Vid fönstret, en hellång spetsgardin och en taklampa (utan el) av snäckskal. Framför fönstret ett gammalt ovalt sybord (med makeup-grejer i.s.f. sysaker i lådan), och ett gammalt våningsfat - för mina smycken och lite till. Marseille tvålar för hand- och penseltvätt.
Fulast i badrummet? Alla ytskikten. Tvättmaskinen. Handfatet. Spegelskåpet över handfatet.
Alla möbler och ljusstakar är arvegods. Byrån står på stora IKEA hjul, för att underlätta städning och skydda byrån från eventuellt vatten på golvet. Som sagt - en tillfällig lösning tills tid och pengar finns för mer permanenta åtgärder.